Belangrijkste prestaties

400.000+

Aantal weergaves

94.000+

Relevante kandidaten

148

Reacties op de vacature

8

Aangenomen

Abstract image
Abstract image
Abstract image
Grid
Grid

Review

Casestudy: 8 nieuwe Elektra kabelmonteurs voor VolkerWessels via social recruitment

Casestudy: 8 nieuwe Elektra kabelmonteurs voor VolkerWessels via social recruitment

8 nieuwe kabelmonteurs voor VolkerWessels via social recruitment

In een markt waar technici schaars zijn, hielpen we VolkerWessels om in slechts 3 maanden tijd 9 nieuwe kabelmonteurs te werven. Hoe? Met een krachtige combinatie van social recruitment, slimme content én een laagdrempelig aanbod: gewoon eens komen kijken. De campagne leverde niet alleen sollicitaties op, maar ook een flinke boost in zichtbaarheid onder de juiste doelgroep.

Diensten

Social recruitment
Copywriting
Employer branding (social media beheer)

De uitdaging

VolkerWessels zocht meerdere kabelmonteurs voor hun infraprojecten. De uitdaging: een moeilijk bereikbare doelgroep én stevige concurrentie. De traditionele wervingskanalen boden onvoldoende uitkomst, dus werd het tijd voor een creatieve en directe aanpak via social media.

Wij vinden voor jouw vacature ,de juiste match

Wij vinden voor jouw vacature
de juiste match

Wij vinden voor jouw vacature ,
de juiste match

Het resultaat

In 3 maanden tijd leverde de campagne 400.000+ impressies op en bereikten we meer dan 94.000 mensen. 148 mensen reageerden direct op de campagne en 9 van hen zijn inmiddels aangenomen als kabelmonteur. Naast concrete hires groeide ook het werkgeversmerk van VolkerWessels: meer mensen leerden het bedrijf kennen als een aantrekkelijke werkgever in de techniek.

Onze aanpak

Stap 1 – Aansprekende content per platform
We testten verschillende visuals en ontdekten dat op Facebook vooral projectfoto’s goed scoorden, terwijl op Instagram juist mensen in beeld beter werkten. Die contentstrategie paste perfect bij de doelgroep.

Stap 2 – Reageren zonder verplichtingen
Solliciteren hoefde niet meteen. We nodigden geïnteresseerden uit om meer informatie aan te vragen of langs te komen op een open/proefdag. Zo verlaagden we de drempel en verhoogden we de interactie.

Stap 3 – Maximale zichtbaarheid met slimme targeting
Door de campagne te richten op specifieke doelgroepen en regio’s én gebruik te maken van retargeting, haalden we het maximale uit het mediabudget.

Hoogtepunten

  • Platformspecifieke content werkt – Projectfoto’s op Facebook, mensen op Instagram.

  • Drempelverlagend aanbod – “Vraag info aan” + open dag = meer interactie.

  • Retargeting doet z’n werk – Meerdere contactmomenten zorgden voor meer conversies.

De totale investering in deze campagne (advertentiebudget + inzet) is op aanvraag, maar leverde met 9 nieuwe collega’s een uitstekend rendement én zichtbaarheid op voor de lange termijn.

Belangrijkste prestaties

400.000+

Aantal weergaves

94.000+

Relevante kandidaten

148

Reacties op de vacature

8

Aangenomen

Het resultaat


In 3 maanden tijd leverde de campagne 400.000+ impressies op en bereikten we meer dan 94.000 mensen. 148 mensen reageerden direct op de campagne en 9 van hen zijn inmiddels aangenomen als kabelmonteur. Naast concrete hires groeide ook het werkgeversmerk van VolkerWessels: meer mensen leerden het bedrijf kennen als een aantrekkelijke werkgever in de techniek.

Hoogtepunten

  • Platformspecifieke content werkt – Projectfoto’s op Facebook, mensen op Instagram.

  • Drempelverlagend aanbod – “Vraag info aan” + open dag = meer interactie.

  • Retargeting doet z’n werk – Meerdere contactmomenten zorgden voor meer conversies.

De totale investering in deze campagne (advertentiebudget + inzet) is op aanvraag, maar leverde met 9 nieuwe collega’s een uitstekend rendement én zichtbaarheid op voor de lange termijn.

Abstract image

Neem de eerste stap en start met het vinden van de juiste kandidaten

Start vandaag met newrecruits en bereik sneller de juiste kandidaten.