Review
Van 0 naar 22 sollicitaties voor Stichting De Bilthuysen met job marketing
Waar hun eigen wervingskanalen nauwelijks nog sollicitaties opleverden, zorgde onze gerichte job marketingcampagne voor een flinke boost in zichtbaarheid én instroom. In korte tijd stroomden de reacties binnen, met uiteindelijk 22 sollicitanten voor de functie van Verzorgende IG.
Diensten
Social recruitment
Vacature copywriting
Job marketing campagne (multichannel)
De uitdaging
Stichting De Bilthuysen (inmiddels onderdeel van Silverein) is een vertrouwde naam in ouderenzorg in de regio De Bilt. Door de toenemende zorgvraag en uitbreiding van het team was er dringend behoefte aan gekwalificeerde Verzorgenden IG. De eigen vacaturekanalen leverden de afgelopen maanden nauwelijks nog interactie op – dus werd het tijd voor een frisse, resultaatgerichte aanpak.
Onze aanpak
Stap 1 – Wervende copy + herkenbare visuals
We schreven een vacature die écht aansloot bij de zorgprofessional: persoonlijk, mensgericht en helder. Daarbij gebruikten we beeldmateriaal dat de werksfeer en cliënten zichtbaar maakte – geen stockfoto’s, maar échte zorg.
Stap 2 – Gerichte advertenties op social media en zorgplatforms
Via Facebook, Instagram en zorggerichte jobboards bereikten we zowel startende als ervaren Verzorgenden IG. Door slim te targeten op regio, opleiding en interesses, haalden we precies de juiste mensen naar de vacature.
Stap 3 – Focus op laagdrempeligheid
Solliciteren moest eenvoudig kunnen. Met één klik meer informatie aanvragen of direct solliciteren zonder langdurige formulieren. Dat werkte: het aantal klikken én sollicitaties schoot omhoog.


Neem de eerste stap en start met het vinden van de juiste kandidaten
Start vandaag met newrecruits en bereik sneller de juiste kandidaten.





